Etiketter

måndag 7 maj 2012

Dag nio

Frukosten intog vi givetvis ute som alla andra dagar visserligen är det skugga där vi sitter men med ett par jogging byxor och en tröja på så är det bara mysigt att sitta där ute. Ett tag efter frukosten så mådde Ole illa och kände sej en aningen krasslig. Jag tog på mig kjol och linne och gick ut och satte mej i en solstol ute vida havet med laptoppen i knäet. Ole ligger inne och sover medan jag sitter här nu och kollar ut över havet som är ganska lugnt i dag.Det är så tyst och rofyllt här där vi bor man hör fåglar kvittra och en och en annan båt som far förbi på havet. Inne från vår lägenhet så hör jag hör Ole ligger och snarkar i sängen, skönt då har han kunnat somna iallafall ifrån illamåendet en stund.


Efter några timmar sömn för Ole och lapning av sol för mej så kvicknade Ole till så då tog vi en lång vacker promenad längs stranden utmed havet. Det är så vackert här nere i Kroatien (usch vad jag tjatar) vi vandrade förbi den rödbruna jorden som de odlar potatis, lök, grönkål och en massa annat i. De små mini krokodilerna ser vi kila och gömma sej när vi kommer.Bakom landsbygden i horisonten ser vi de höga bergen åter igen med snö på topparna. Det är nästan folktomt på gatorna eftersom säsongen inte har börjat här ännu men vi ser i bland människorna som bor här. Vi promenerade ner till havet där vi skulle äta något lätt jag beställde glass och mineralvatten och Ole en liten öl och mozzarella sallad med vitlöksbröd till. Men när salladen kom så var det skivad röd och gul lök, tomater och ingen mozzarella?? Han gick in med salladen och påpekade detta då sa servitören att dom inte hade någon mozzarella! Jag åt min glass och Ole sitt bröd sedan gick vi därifrån och kommer inte att gå dit igen.

På väg hem till hotellet gick vi in i lilla affären och köpte god frukt yoghurt och öl med citron i (den är jättegod och läskande). En chokladbit slank med hem också. På kvällen slog vi på tv:n och tittade på ett frågeprogram på kroatiska fattar ni vad lätt vi hade att följa med och gissa på frågorna, det är ju jätte spännande och se om vi har rätt på de kroatiska frågorna, och tänk det har vi ibland!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar