Etiketter

torsdag 26 april 2012

Dag fem

Jag vaknade åter igen tidigt till Oles fasa men eftersom jag sover gott och är utvilad på morgonen så behöver jag inte mer sömn. Jag höll mej kvar i sängen ett tag innan jag hoppade upp och gjorde i ordning en romantisk frukost. Kokade kaffe, skar upp bröd och ost, den här gången get ost. Jag skar också upp korvskivor som jag arrangerade i ett hjärta på skärbrädan och i hjärtat lade jag upp ost skivorna. Jag bar ut det hela och dukade upp för oss båda innan jag fick med min Prins ut.

Han satte sej vid frukostbordet och slog upp kaffe till oss båda, men tror ni att han såg mitt korv hjärta? Jo nog såg han det när jag talade om det, hm typiskt manligt fenomen tror jag. Efter frukost gick vi in en stund igen eftersom klockan inte var så mycket ännu. Snart blev jag rastlös och ville gå ned till havet på en sväng. Men till min stora besvikelse så regnade det och det höll på nästan hela dagen. Tur att min man är så klok att han hade packat ned två paraplyer i väskan så vi kunde bege oss till centrum när vi blev hungriga.

Vi tänkte att vi skulle gå på en restaurang nära torget, på vägen dit såg vi en snygg parkering. Det var en WV beattle som hade kommit för nära kaj kanten ett av de fyra hjulen hängde över kanten.Vi konstaterade att de försökt att dra upp bilen men misslyckats eftersom det fortfarande satt kvar ett rep under fronten. Restaurangen vi tänkte äta på hade stängt igen, då vandrade vi vidare emot den vi var och åt bak lava på dagen innan. Men vi lyckades att gå in dörren innan där det var en pizzeria så det fick det bli idag. Efter pizzan bestämde vi oss för att ta en kaffe och maraschino likör på ett annat ställe. Den här gången när vi kom dit så var det stängt så vi gick till kaffet på torget istället.

Jisses vad mycket folk det var där hela traktens ungdomar var tydligen där. Vi beställde varsin kaffe och maraska som vi trodde att likören hette men vi fick körsbärssaft i en liten fin flaska i stället. Om inte annat så fick vi ett gott skratt åt det hela. Maraschino skulle det ju vara. Medan vi satt där inne hade det slutat regna så det var bara att promenera hem i vattenpölarna emot hotellet. Vår kompis den stora schäfern som brukar kolla in oss varje dag var nog inne eller så missade vi den. Den här kvällen var det verkligen kallt ute.


Så här kan man ju också parkera om man har bråttom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar